onsdag den 18. maj 2016

"Jule"-nødder

Fik aldrig skrevet om disse lækre nødder, jeg lavede til vores ostebord til jul, men på trods af navnet vil jeg påstå at de sagtens kan spises året rundt uden problemer, for hold da op hvor smagte de godt opskriften fandt jeg hos Klidmoster .

Jeg brugte nødder fra Nøddebazaren som sælger den allerfineste kvalitet. 
Hvilke nødder man bruger er en smagssag og kan varierer, ligesom krydderierne. 

Jeg lavede dem som fgl: 
300g nødder:
100g hasselnødder
100g mandler
100g valnødder

Et drys kanel
Lidt chiliflager
Et nip salt
Revet skal fra øko citron

2 dl sirup
2 spsk hvid balcamico


Nødder hældes i et lille ovenfast fad og krydderierne drysses over, inden du hælder sirup og balcamico over, blander det og bager det i ovnen i 15-20 min ved 190grader
Smagte så lækkert at næsten hele glasset blev spist.... er man ikke til ost, kan man med fordel bruge det til en isdessert.  







Ingen kommentarer:

Send en kommentar