søndag den 4. september 2011

Banan kage

Med alle de værktøjer jeg har fået skaffet mig her på det sidste, var det på tide at få prøvet nogen af dem af, og da jeg skulle til hygge hos en kollega, som lige er flyttet i hus med sin mand, var den oplagte værtinde gave en kage.
Kagen er banankage, uden fyld, smurt op med kakaosmørcreme, med lidt kaffe i.
Sjovt nok passede farven til resten af hjemmet, uden jeg viste det var både puder,lys og plaid i nøjagtig samme lilla farve.
Hun nænnede slet ikke at skære i kagen (og der var også så mange andre lækkerier), så kage er gemt til i dag hvor svigermoren skulle komme.
Så jeg håber på en tilbage melding på om den var god.



Banankage :

3 æg, 170g (2dl.) sukker, 2 tsk. vanille sukker, 125g mel (2dl), 1 tsk. bagepulver, 100g smeltet smør, 1- 1 1/2 mosset banan.

Æg sukker og vanille piskes godt, til det er luftigt, smørret tilsættes, mel blandet med bagepulver tilsættes og det vendes forsigtig i, og tilsidst vendes det mosede banan i.
Det hældes i en lille form og bages ved 175 grader i ca. 55min.
Man kan evt. tilføje lidt hakket mørk chokolade.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar