lørdag den 19. december 2015

Smeltede snemænd kager

For et par uger siden så jeg denne søde ide til småkager, og her kan man have børnene med til at pynte. 
Jeg brugte en  nem opskrift fra min Amo julebagebog, jeg tilføjede vanilje og i glasuren kom der citronsaft.

Portionen er meget stor ( da den oprindelig er til 7 forskellige kager) Så jeg skar ned og brugte flg: 
500 g mel
180 g flormelis
375 g smør
1 æg
lidt stødt vanilje ( her kan man selv variere smagen med andet)
Det hele æltes sammen og komme på køl, så dejen kan sætte sig.
Kagerne bages ved 200 grader 6-8 min ( Mine fik lidt længere tid da de var lidt store Ca. 10-12 min)


 Først lavede jeg forskelligformet småkager....

 Da de var afkølet, fik jeg min lille hjælper til at komme glasur på....


Jeg smeltede derefter nogle skum-fiduser/marshmallows nogle sekunder i microovnen, så de falder en lillesmule sammen og giver "smelte" effekten.

Så er det bare at pynte....  

Resten af dejlen brugte jeg til nogle hurtige små kokoskager. 
Ruller en pølse som presses med en gaffel, pensel med æg, kokos drysses på og skæres i passende stykker.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar