søndag den 20. december 2015

Romkugler

I går fik jeg lavet romkugler, med et jule præg. 
Opskriften er helt fra jeg gik i folkeskolen, og da jeg engang gav den til min morfar, gjorde han det til en tradition at de blev lavet hver jul. 
Vores er altid blevet lavet med rom, men hvis man ikke er til alkohol, kan man bruge romessens.
Man kan have børene med, og pynten kan varierer fx dyppe dem i smeltet chokolade og drysse nødder, krymmel, perlesukker, eller som jeg har valgt denne gang farvet kokos.
Jeg kommer kokos i en pose sammen med pastafarve, og ryster det godt sammen til det har den ønskede farve( start med lidt og tilføj mere om nødvendigt)

150 g Smør
100 g Sukker
250 g Havregryn
1 Kop kaffe
50 g Kakaopulver
Rom eller romessens efter smag.
Alt vendes i en skål, trilles til kugler og pyntes. Jeg synes de smager bedst hvis de køles ned inden de skal spises. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar