torsdag den 22. december 2011

Lines cookies

For en del år tilbage arbejdede jeg i en kantine, og her fik jeg denne lækre opskrift (af Line), og det er nærmest blevet et must at de skal laves til jul. Portionen er meget stor, men jeg plejer at rulle nogle pølser i film af resten af dejen, og komme dem i fryseren, så kan man bare tage dem op, ( og mens de stadig er godt kolde) skæres de i tykke skiver og så er der friske kager
Lines cookies

180 g brun farin
240 g sukker
250 g blødt smør/ kærgården
2 æg
Dette blandes sammen…


… Så tilsættes
3oo g mel
100 g havregryn… (jeg kommer lidt mere i)
¼ tsk. Salt
1 tsk. bagepulver
2 tsk. Vanilje sukker
200 g hakket mørk chokolade
200 g groft hakket nødder

Jeg ruller kugler ca. på størrelse med en bordtennisbold, og de bages i ovnen i 25 min ved 150 grader.



....og så var der lidt til fryseren

1 kommentar:

  1. Lyder lækkert, bruger selv det med at rulle pølser af dejen og så i fryseren. Det er så skønt at tage en "pølse" ud og få minutter senere dufter der af småkager i huset. MUMS

    SvarSlet