søndag den 19. august 2012

Marinerede kartofler med kikærter

Fredag blev det til lidt lækker hyggemiddag for to..
Først lidt snak appetizer, med hjemmelavet humus.
1ds kikærter, hvidløg, tandorikrydderri (da jeg ikke havde spiskommen) og lidt paprika, samt olie, blændes sammen og smages til. 

Forret galiamelon med italiensk parmaskinke

..og tilsidst marinerede kartofler med kikærter ( fra Karolines køkken/4) .

3/4kg småfaste kartofler koges og skæres i skiver. Jeg brugte denne gang en dåse kikærter, hvor vandet drænes fra i en si. (men man kan med fordel iblødsætte en pose tørrede, hvorefter resten kan fryses)
Marinade af 1½ spsk. citronsaft 1tsk., groft salt, friskkværnet peber, ½dl olie og 1dl vand, der piskes sammen, tilsæt ca. 4 spsk. hakket persille, som kommes over kartoflerne.
Man kan lave den varm, men jeg fortrækker den kold, men det er jo en smagsag. Dertil fik vi  chili marineret svinemørbrad opskrift her  og tzatziki, som jeg laver af en revet agurk, hvor jeg klemmer så meget vand ud som muligt. En ½l Cremefraiche 9% , og hvidløg efter smag.

Nem og let menu, og sommeraftenen kunne herefter nydes på altanen med kolde øl .

1 kommentar: