fredag den 9. august 2013

Rapunzel kage

Lillepigen blev et år og jeg har haft travlt med at lave kage, travlt fordi alt hvad der kan gå galt når man laver kage, gik faktisk galt. To gange sank kagen i formen, og jeg måtte lave et 3 forsøg, som så blev drømmekage ( de andre var jordbærkage). Ved simpelthen ikke hvad der gik galt.
Lidt presset af tiden, og måske pga. varmen og ude af træning, måtte også en ekstra gang fondant farves og første portion kasseres, da det bare ikke ville som jeg, og blev til sidst for tør. Nå men her er resultatet, som blev lidt pænere end smagen, der ikke blev som først antaget.
 De to første kager faldt sammen , og blev "hule" inden i ....
 Jeg fik dog to ringe af  den ene jordbærkage, men har nu masser af kagerester, som er lagt i fryserne til romkugler, eller hvis jeg skal prøve at lave træstammer.
En vellykket drømmekage, og som fyld var det blåbærcreme.

 Pga. lettere irritation, da det blev et kapløb med tiden, mangler den også lidt detaljer. Men det er det nok kun mig selv der kan se ☺ 

 

Her var det så meningen, at det skulle have været røde og lilla striber  når man skar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar