søndag den 28. juli 2013

Kikærtefrikadeller/ falafel

Halløj på en søndag hvor jeg nu har to ugers ferie WEEEE... endelig.
Men sikke en hede, der er godt lummert i hytten, så der er ikke lige den store trang ,til at lave de store udskejelser i køkkenet. Så noget let spise, ville jeg for første gang prøve at lave kikærtefrikadeller/ falafel.
Der findes mange forskellige opskrifter på det, og det jeg kom frem til minder nok mere om frikadelle end falafel, de blev ikke nær så krispie som jeg kender falafel inde fra shawarma house på strøget. Men lette og lækre.
Jeg blændede i dåse kikærter, sammen med to fed hvidløg, hakket persille, salt/peber, spidskommen, koriander, samt lidt tørret chili og tandoori krydderi. Herefter piskede jeg et æg og ca. 2spsk.mel i.

Dellerne blev stegt i rigeligt olivenolie til gyldne.... 

.... og hertil serverede jeg en blandet salat, med fetaost og oliven.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar