søndag den 14. juli 2013

Devils on a horseback og saltede mandler

Her er to lækre snacks, man nemt selv kan lave, som en starter til en hyggelig aften med gæster, eller bare når man har lyst.
Devils on a horseback: stiftede jeg bekendtskab med gennem min veninde Karina, som fik det, da hun i sin tid var i hus, hos en familie i Australien.

Det er meget simpelt at lave. Du skal bruge svesker uden sten og bacon.
 
Jeg skærer bacon over i have, og vikler ½stk om en sveske.
 
De lægges på bagepapir, og steges i ovnen ved høj varme til baconen er sprød.
Lige når de komme ud, lægges de på lidt køkkenrulle, for at suge resten af fedstoffet.

Saltede mandler:
Ca. 2dl. vand og 3½ spsk. salt ( jeg har brugt fint salt) sættes i kog på en pande. En pose mandler(200g) kommes på og koges ind til vandet er næsten væk. 
Resten af vandet sigtes fra og de kommes herefter på en bageplade med bagepapir, og sætte i ovnen i ca. 20 min ved ca. 120 grader (varmluft). Vend mandlerne et par gange undervejs.
 
 

Mandlerne vil virke lidt bløde i starten, men når de køler lidt bliver de sprøde.
....Og har man lavet for mange kan de sagtes gemmes i et glas.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar