torsdag den 7. juli 2011

3D kort (how to)

Når tiden er til det, holder jeg af at lave kort, det er både afslappende og hyggeligt. Det bliver dog ikke til det helt store lige for tiden, da jeg læser, og desuden mest (for mig) en vinter ting.
Her vil jeg vise lidt af det jeg har lavet i tidensløb.
Jeg laver mest kort fra 3D ark, men bruger også servietter, glansbilleder og fotos (til private kort).
Jeg holder meget af at gå på marked, og her er der ofte rigtig gode tilbud i de forskellige hobby boder, samt god vejledning og inspiration inden for det sidste nye. Men skulle man nå alle de ideer, kunne man ikke lave andet.
Her vil jeg give mine ideer videre og I er meget velkommende til at skive, hvis i har andre gode ideer.
Når jeg sætter mine motiver på, bruger jeg for det meste 2 eller3 mm 3D puder i det nederste lag, og til de øverste lag , bruger jeg 1,4mm.

Jeg har lavet en lille how to, for at vise hvordan jeg laver kortet inden jeg pynter.



 
3 og 1,4mm puder, 6mm dobbeltklæbende tape, 4mm dobbeltklæbende( bruger dette til at påsætte motiver oven på kortet), 1/2 A4 pap, A4 printerparpir.
  

 Jeg bruger A4 printerparpir, og 1/2 A4 pap, og folder dem begge på midten.




 Jeg sætter 6mm bred dobbeltklæbende tape ud i hver side af papet,(øverst) og det follede parpir kommes HELT ind til kanten af det follede pap, og klistres fast.(nederst)





Så klipper jeg med en skabelon saks, (men ikke alt for bred hvis den skal passe i en kuvert bagefter), og så er det klar til at blive pyntet.




Divers 3D motiver.











Diverse motiver lavet af servietter.





Motiver lavet af glansbilleder.




Her har jeg brugt et foto, til et privat kort.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar