torsdag den 21. juli 2011

Dagens ret, med et touch af thai.

Efter et par dage med film hygge, startede dagen i dag med brunch, med min højgravide veninde, "lillesøster" kan ankomme lige hvornår det skal være, og det bliver lidt spændende.
Efter en hurtig runde i det lokale center, og en tur på biblioteket, var det tid til at vaske tøj, og da vores vaskeri stadig er lukket pga. skybruddet, måtte jeg på "låne" vaskeri... men ak og øv, mit kort virkede tilsyneladende ikke til sæben... Grrr... men hvad.. halv rent tøj er vel bedre end beskidt tøj ???

Dagens ret består af ; hvad er der i køleskabet/med touch af thai (...øhhh host.. thai-folket ville nok ryste på hovedet).... men på en Helle agtig måde.


Jeg har brugt et kyllingebryst, løg,hvidløg,champignon,gulerødder,bønner og rødpeber. Endvidere en lille dåse kokosmælk, lidt bouillonvand, grøn karrypaste, og chili.


Jeg svitser løg og champignon, og tager det derefter af.


 Så svitses kyllige bryst sammen med grøn karrypaste, salt/peber og lidt tørret Chili, løg og champignon kommes tilbage til kødet. 


 Så svitser jeg grønsagerne i, sammen med kokosmælk, og boullionen,( og ris fra i går). Normalt koger jeg ris ved siden af (da de suger al væden) , og laver lidt mere kokos/ bouillon sauce.
Efter min mening skal det ikke have for længe,jeg kan godt lide der er lidt "bid " i grøntsagerne,  og de bliver hurtigt bløde.
Grøntsagerne kan også varieres, og det er lækkert med sukkerærter, og et pift af ingefær, men det var så ikke lige noget af på lager i dag.


Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar