torsdag den 14. juli 2011

Stjerne kage

Hvabehar yankie bar...

Dette her er nok tæt på at være den grimmeste kage jeg har lavet, det er en sommerferie kage til arbejdet, hvor jeg har haft ekstra timer her i skoleferien.
Min kollega Jane (på stjerne stuen) er vild med yankie bar, så jeg har prøvet at lave "mousse " af 5stk yankie bars og 1/2l. piskefløde.
Jeg varmer det forsigtigt i en gryde, og sætter det på køl med film helt ned til, så der ikke dannes kondensvand, til næste dag ,hvor jeg pisker den let op.
Dette gør jeg med alle typer chokolade, når jeg laver mousse. 
Kagen er drømmekage der er delt til bunde.
Min stjerne form kom i brug, det skulle lige gå hurtigt, og turde ikke løbe an på at overtrække den med fondant, så den blev bare smurt med RI, og pyntet med sommertema.
Trods det knap så pæne udseende, har jeg en fornemmelse af den smager godt, og nu tænker jeg bare, hvordan jeg skal få den bakset på cykel over til arbejdet i morgen....



Ingen kommentarer:

Send en kommentar