søndag den 16. oktober 2011

appelsin kage...

....som cupcakes, fra min nye julebage bog, skiftede dog marmeladen ud med saft og skal fra en appelsin. Jeg havde fornyeligt opdaget at man nu kan få yankiebar med lakrids, så  sådan en topping måtte lige afprøves, og det var særdeles lækkert.


 Jeg skære chokoladen i stykker, og varmer det godt igennem med fløden ( det må ikke koge), jeg pisker det godt med et piskeris ind til alle "klumperne" er væk, så køles det ned og sættes på køl med film helt ned over, i mindst 4 timer. Herefter piskes det op til det er fast, men pas på det ikke gryner, og sprøjtes så på kagerne.


 
 Jeg pyntede med blomster chokolader ( en ide fra YouTube), hvor jeg smeltede chokoladeknapper i en pose i microovnen, klippede et meget lille hul i posen, og sprøjtede efter en skabelon, som jeg lagde under en plastik lomme, og brugte m&m som pynt.
   

  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar